شاعر معاصر: راه اندازی دبیرخانه دایمی شعر فجر نمایشی نباشد
نوشته شده توسط : sadis

'محمدحسین جعفریان' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا بر اهمیت برپایی جشنواره شعر فجر در كشور تاكید كرد و افزود: مسوولان برگزار كننده تمامی تلاش خود را برای هرچه آبرومندانه برگزار شدن این رویداد فرهنگی انجام می دهند.

وی گفت : برای ارتقا این جشنواره نباید آن را محدود به زمان برپایی كرد بلكه این جریان نیازمند استمرار است.

این شاعر حوزه دفاع مقدس با ابراز تاسف از نبود برنامه ریزی بلند مدت در این رویداد هنری یاد آور شد: هر سال در بین مسوولان یكی دو ماه قبل از جشنواره تكاپو و تلاش برای برپایی آن صورت می گیرد اما پس از اتمام آن همه چیز به یكباره فروكش كرده و تا سال بعد رها می شود.

وی ادامه داد: اینكار به ساحت ادبیات لطمه وارد می كند و تنها با برنامه ریزی و مدیریت منسجم می توان تاثیری ماندگار و عمیق بر جریان شعری كشور برجای گذاشت.

این مستند ساز معاصر راه اندازی دبیرخانه دایمی شعر فجر را اقدامی ارزنده توصیف كرد و ادامه داد: این دبیرخانه باید توانایی شناخت نخبگان شعری كشور و كشف استعدادی جوان را داشته باشد و در طول سال نیز محافل و گردهمایی هایی با حضور شاعران جوان و پیشكسوت برگزار كند.

وی در مورد ضرورت بخش بین الملل در این جشنواره گفت: در طول این سالها چندین جشنواره با عناوین همایش شاعران ایران و جهان ، باران غدیر و... برگزار شده و از چهره های تقریبا ثابتی دعوت به عمل آمده است.

خالق اثر 'در حاشیه شط' با ابراز تاسف از این موضوع كه این حضور صرفا نمایشی و تا حدی بی فایده است گفت: در این جشنواره ارتباط زاینده و تعامل تاثیر گذاری میان شاعران كشورها ایجاد نمی شود.

وی افزود: خوب است، همایش شعری با پسوند بین الملل برگزار و از چهره های سرشناس و توانمند دعوت شود.

جعفریان در پایان گفت: صرفا با برپایی جلسات شعر خوانی نمی توان انتظار ارتقا جشنواره آنهم در سطح بین الملل را داشت، به نظر برپایی كارگاههای آموزشی و جلسات نقد و بررسی در ارتقا این رویداد تاثیر گذار باشد.

ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر از امروز با برگزاری آیین افتتاحیه در كرمانشاه آغاز شده و اول اسفند ماه با برگزاری مراسم اختتامیه در تهران به پایان می‌رسد.

فراهنگ **1630*1588





:: برچسب‌ها: زرد , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: